De Stichting is opgericht begin 2011 en wordt gerund door drie bestuursleden en wordt ondersteund door een aantal enthousiaste vrijwilligers.

Belinda Beerthuizen, voorzitter

In 1993 is Belinda als verpleegkundige naar Tanzania afgereisd en heeft daar voor Artsen zonder Grenzen gewerkt. Niet alleen Afrika heeft haar hart gestolen maar ook een Maasai uit het dorp Nadanya. Na 10 jaar wonen en werken in Tanzania en Kenia is zij inmiddels samen met haar man al weer geruime tijd woonachtig in Nederland. Zo gewoon als het voor hun zoon is om hier in Nederland naar school te gaan, zo uitzonderlijk is dat voor de nichtjes en neefjes in Nadanya. Zij zagen familieleden worstelen met het bij elkaar sprokkelen van het schoolgeld. Na hier en daar te hebben bijgesprongen werd het voor hen een steeds groter wordend duivelsdilemma om “te kiezen” voor welk kind zij het schoolgeld zouden betalen. In 2011 is uiteindelijk de stichting opgericht om niet alleen nichtjes en neefjes te ondersteunen maar ook de andere kinderen uit Nadanya en de omliggende dorpen.

Om de objectiviteit van de stichting te bewaken zijn er nog 2 bestuursleden benoemd die samen met Belinda verantwoordelijk zijn voor de bestuurlijke activiteiten van de stichting. Daarnaast zijn er nog enkele zeer enthousiaste vrijwilligers die ook betrokken zijn bij de stichting.

Ria van de Stok, penningmeester

Ria is een oud-collega van Belinda en is zowel in Tanzania als in Kenia op bezoek geweest. Zij heeft met eigen ogen gezien wat de gevolgen van slechte leefomstandigheden en gebrek aan onderwijs kunnen betekenen. Maar al te vaak betekent dit een slechte gezondheid en een hogere kans op (kinder)sterfte. Zich inzetten voor beter onderwijs, vooral voor de Maasai meisjes uit Nadanya staat hoog op Ria’s prioriteitenlijst. Zij beheert de portemonnee van de stichting en zorgt dat iedere euro goed wordt besteed aan onderwijs.

Jose van de Pol, secretatis

Jose is voormalig docent en weet als geen ander hoe belangrijk onderwijs is voor de toekomst van kinderen. Jose heeft enkele jaren een pleegkind in huis gehad en heeft jarenlang kinderen in ontwikkelingslanden via donaties aan “andere stichtingen” ondersteund. Het was niet moeilijk om Jose te overtuigen om mee te doen om de stichting op te richten en te besturen.

Harry Slot, vrijwilliger

Harry ondersteunt de stichting niet alleen met zijn enthousiasme maar ook met zijn kennis als organisatieadviseur. Harry is een netwerker ‘pur sang’ en weet mensen en organisaties aan de stichting te verbinden.

Naphtall Samsindo, vrijwilliger

Naphtall is de zoon van ‘Mzee Kambee’ of te wel meneer Kambee. Zijn vader was het dorpshoofd van Nadanya die veel gezinnen heeft gestimuleerd om kinderen naar school te laten gaan in de tijd dat onderwijs nog gratis was. De stichting is een eerbetoon aan zijn vader. Naphtall onderhoudt voor de stichting de telefonische contacten met onze contactpersoon in Tanzania over het wel en wee van de studenten. Hij verzamelt samen met Folike de informatie van de studenten en de scholen.

Folike ole Mtumia, contactpersoon in Tanzania

Folike is contactpersoon in Nadanya. Hij heeft een oudercomité opgericht dat regelmatig bij elkaar komt om de aanmeldingen van nieuwe kinderen en de rapporten van de studenten te verzamelen en door te geven aan de stichting. Hij ontvangt geen salaris maar krijgt twee keer per jaar een onkosten-vergoeding. Voor de stichting is hij onmisbaar, hij doet zijn vrijwilligerswerk met veel passie en plezier.

Maina Beerthuizen, websitedesigner

Maina is de zoon van Belinda en Naphtall. Maina bezoekt in zijn vakanties ook regelmatig zijn neefjes en nichtjes in Nadanya. Het gaat dan graag samen met hun op pad om de koeien en geiten te hoeden. Kleine geitjes en lammetjes de fles geven is ook een favoriete bezigheid als hij in het dorp op vakantie is.

Maina volgt een opleiding tot Multi Media designer en beheert de website.