De Stichting is opgericht begin 2011 en wordt gerund door drie bestuursleden en wordt ondersteund door een aantal enthousiaste vrijwilligers.

Belinda Beerthuizen, voorzitter

In 1993 is Belinda als verpleegkundige naar Tanzania afgereisd en heeft daar voor Artsen zonder Grenzen gewerkt. Niet alleen Afrika heeft haar hart gestolen maar ook een Maasai uit het dorp Nadanya. Na 10 jaar wonen en werken in Tanzania en Kenia is zij inmiddels samen met haar man al weer geruime tijd woonachtig in Nederland. Zo gewoon als het voor hun zoon is om hier in Nederland naar school te gaan, zo uitzonderlijk is dat voor de nichtjes en neefjes in Nadanya. Zij zagen familieleden worstelen met het bij elkaar sprokkelen van het schoolgeld. Na hier en daar te hebben bijgesprongen werd het voor hen een steeds groter wordend duivelsdilemma om “te kiezen” voor welk kind zij het schoolgeld zouden betalen. In 2011 is uiteindelijk de stichting opgericht om niet alleen nichtjes en neefjes te ondersteunen maar ook de andere kinderen uit Nadanya en de omliggende dorpen.

Om de objectiviteit van de stichting te bewaken zijn er nog 2 bestuursleden benoemd die samen met Belinda verantwoordelijk zijn voor de bestuurlijke activiteiten van de stichting. Daarnaast zijn er nog enkele zeer enthousiaste vrijwilligers die ook betrokken zijn bij de stichting.

Vrijwilligers

Het bestuur wordt ondersteund door een kleine enthousiaste groep deskundige vrijwilligers, in Afrika en Nederland. In Afrika onderhouden zij het contact met de studenten, ouders en de scholen. In Nederland vergroten zij het draagvlak voor Mzee Kambee. Dat doen ze onder meer door schoolacties, musicals, donateurs- en fondsenwerving.

Wat kun jij doen

Heb jij kinderen op school, informeer of de school op zoek is naar een goed doel en stel Stichting Mzee Kambee voor. Je kunt donateur worden en maandelijks of jaarlijks een bedrag overmaken. Denk ook eens aan de stichting bij een jubileum, bruiloft of verjaardag. Verkoop iets wat je niet meer nodig hebt op marktplaats en doneer het bedrag. Wie weet heb je zelf nog meer leuke ideeën, laat het ons weten.