Hieronder zullen we een aantal studenten voostellen die door de stichting worden ondersteund.

Ngiteteni (1997)
In 2015 nadat Ngiteteni haar middelbare schooldiploma had gehaald wilde haar vader haar direct uithuwelijken. Met hulp van haar moeder heeft Ngiteteni zich kunnen inschrijven op een beroeps- opleiding, zo’n 500 km verderop. Voor het collegegeld werd een verzoek bij onze stichting ingediend. Inmiddels zijn we vier jaar verder en is Ngiteteni onze eerste student die zich heeft kunnen kwalificeren voor de Universiteit. In november 2019 start zij met het tweede jaar Community Development aan de Universiteit van Iringa.

Janet (1998)
Is de helft van een tweeling en omdat haar broer naar school ging wilde Janet dat ook. Haar ouders hadden niet genoeg inkomen om voor twee kinderen schoolgeld te betalen. Janet heeft inmiddels met onze steun de middelbare school goed afgerond en in oktober 2019 is zij gestart met haar diploma jaar aan het College voor Toerisme in Dar es Salaam. In juli 2020 hoopt zij deze driejarige studie met succes af te ronden.
Oktober 2019 eindexamen gedaan en in afwachting van haar schoolresultaten kan zij mogelijk in 2020 instromen op een beroepsopleiding van haar keuze.

Kesia (1999)
In 2018 heeft Kesia (1999) met succes haar herexamens afgesloten waardoor zij in maart 2019 heeft kunnen starten met een opleiding tot juridisch medewerker. Zij studeert aan het Azania College, afdeling Rechten in Dar es Salaam.

Deborah
Deborah werd door een ongeplande zwangerschap van de middelbare school gestuurd. Toen haar zoontje oud genoeg was, was Deborah vastberaden om weer terug naar school te gaan. Omdat zij alleen op een privé school terecht kon was het schoolgeld niet betaalbaar voor haar ouders. Inmiddels heeft Deborah in twee jaar de laatste drie jaar van de middelbare school ingehaald. Zij heeft in een Engelstalige particuliere basisschool gaat. Dit betekent dat zij als vijfjarig meisje al op een internaat is gaan wonen. Zij is in januari 2018 gestart en heeft het erg naar haar zin op school.

Korduni (1998)
heeft tijdens zijn middelbare schooltijd zowel zijn moeder als zijn oma verloren. Dit had grote impact op hem omdat hij geen contact had met zijn vader en zijn oudste broer niet in de buurt woont. Korduni weet dat hij voor zijn eigen toekomst moet zorgen. Omdat hij onvoldoende cijfers had om door te studeren heeft hij de in 2018 en 2019 de laatste twee jaar van de middelbare school herhaald. Hopelijk kan hij in 2020 instromen op een vervolgopleiding.

Christina is op haar eigen verzoek overgeplaatst naar een Engelstalige basisschool. Dit betekende dat zij van klas 5 terug moest naar klas 2. Christina had dit er graag voor over en is super enthousiast over haar nieuwe school.

Resson (2013)
Is het eerste meisje uit Nadanya dat op zo’n jonge leeftijd naar

Studenten die het reguliere onderwijs in 2019/2020 volgen zijn:

Anna (2002) en Naishoruno hebben in oktober 2019 eindexamen gedaan.
Joseph en Imani starten in 2020 met hun examenjaar.
Yona start in het derde jaar middelbare school en Maria gaat beginnen aan haar tweede jaar middelbare school.

Studenten die hun opleiding hebben afgesloten of zijn uitgestroomd om andere redenen:

2019
Vailet heeft eindexamen middelbare school gedaan maar helaas geen voldoende resultaten behaald om door te stromen naar vervolgonderwijs.
Penneti heeft zijn middelbare school goed afgesloten. Hij heeft gekozen voor een beroepsopleiding in het leger. Deze opleiding wordt volledig door de Tanzaniaanse overheid gefinancierd.

2018
Sharon (2003) is uitgestroomd na een jaar middelbaar onderwijs doordat zij met haar ouders is verhuisd.

2017
Dennis (1994) heeft zijn Diploma aan het College voor Toerisme succesvol behaald. Hij heeft een vaste aanstelling als gids in het Serengeti Nationale Park.
Sumai (1994) is geslaagd na twee jaar studie met een certificaat Electro-techniek.
Mkana (1998)is uitgestroomd in het derde jaar middelbaar onderwijs t.g.v. zwangerschap.

2016
Esta (1998) heeft een diploma Basisschool leerkracht behaald. Op eigen kracht en met eigen middelen heeft Esta
daarna verder gestudeerd om zich te kwalificeren voor een hogere beroepsopleiding of misschien zelfs de Universiteit. In 2020 weten we of zij hierin geslaagd is.
Prisca (1996) heeft de middelbare school met onvoldoende resultaat afgerond om door te kunnen stromen naar een vervolgopleiding.

2015
Isaya (1997) is na twee jaar middelbare school uitgestroomd. Hij is inmiddels professioneel voetballer. Door de contacten met de stichting wordt er af en toe wat sportkleding gestuurd.

2014
Naomi (1993) heeft haar middelbare school afgerond en heeft een cursus Engels en computervaardigheden gevolgd. Zij is inmiddels getrouwd en heeft een kindje.
Kitanye (1996) en sakamo (1994) zijn uitgestroomd na twee jaar middelbaar onderwijs

2013
Samuel heeft zijn diploma Docent middelbare school in Natuur- en Scheikunde behaald. Hij heeft een vaste aanstelling als docent op een school in Bagamoyo.
Samson (1994) is uitgestroomd na een jaar middelbaar onderwijs.
Bahati (1997) is uitgestroomd na drie jaar middelbaar onderwijs doordat zij ging verhuizen met haar ouders.