Ngiteteni
In 2015 nadat Ngiteteni haar middelbare schooldiploma had gehaald wilde haar vader haar direct uithuwelijken. Met hulp van haar moeder heeft Ngiteteni zich kunnen inschrijven op een beroepsopleiding, zo’n 500 km verderop van haar woonplaats. Voor het collegegeld werd een verzoek bij onze stichting ingediend. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en is Ngiteteni onze eerste student die zich heeft kunnen kwalificeren voor de Universiteit. In november 2018 is zij gestart zij met een Bachelor of Art in Community Development (BACD). Ngiteteni woont op de campus van de universiteit in Iringa

Kesia
De stichting ondersteunt Kesia al vanaf de middelbare school. Na haar eindexamen in november 2018 is zij in maart 2019 gestart aan het College of Law in Dar es Salaam. Zij volgde daar eenjarige opleiding tot juridisch medewerker gevolgd. Na het behalen van haar certificaat in het eerste jaar werd de school onverwacht door de overheid gesloten. Inmiddels heeft Kesia zich met ingang van december 2020 kunnen inschrijven voor de twee jarige vervolgopleiding aan het Mzumbe College of Law in Mbeya. Kesia heeft in het tussenjaar wat werkervaring kunnen opdoen bij een plaatselijke rechter in Lugoba, in de buurt van Nadanya. Deze praktische kennis zal haar goed van pas komen bij het vervolg van haar studie.

Naishoruno
Eind 2019 heeft Naishoruno succesvol haar middelbare school afgerond. Zij heeft in november 2020 zich ingeschreven voor een opleiding in Business Administration aan het Institute for Accountancy in Singida. Voorafgaand heeft zij twee maanden een computercursus gevolgd en middels een donatie heeft zij een laptop mogen ontvangen.

Jafary
In 2020 is Jafary toegelaten als student aan de Universiteit in Arusha en volgt een studie in Toerisme. Hij ontvangt een studiebeurs vanuit de overheid voor het collegegeld en zijn verblijf op de campus. Hij liep vast met extra kosten voor zijn boeken en studiereizen. Wij hebben besloten om met een jaarlijkse donatie Jafary de komende jaren te ondersteunen.

Christina
Christina is op haar eigen verzoek overgeplaatst van de lokale basisschool naar een Engelstalige basisschool. Ook al betekende dit dat zij van klas 5 terug moest naar klas 2. Christina had het er graag voor over en is nog steeds super enthousiast over haar nieuwe school.

Resson
Als eerste meisje uit Nadanya is Resson al op vijfjarige leeftijd op een Engelstalige particuliere kleuterschool gestart. Dit betekende ook dat zij in het internaat van de school moest gaan wonen. Zij heeft de kleuterschool inmiddels doorlopen en is in 2020 gestart op de basisschool.

Studenten die het reguliere onderwijs volgen

Tunda, Joseph, Imani, Maria en Yona zijn middelbare school studenten die worden ondersteund door de stichting. Joseph en Imani hebben in november 2020 eindexamen gedaan. In het eerste kwartaal van 2021 zal bekend worden of zij zijn geslaagd en al dan niet in aanmerking komen voor een vervolgopleiding.

Studenten die hun opleiding hebben afgesloten of zijn uitgestroomd

2020
Janet is in oktober 2017 gestart met een studie aan het National College for Tourism in Dar es Salaam. Eind 2020 heeft zij succesvol eindexamen gedaan en heeft haar diploma inmiddels opgehaald. Janet heeft haar eerste baan in een middelgroot Hotel in Dar es Salaam al gevonden. De stichting heeft de afgelopen zeven jaar Janet zowel tijdens de middelbare school als tijdens haar beroepsopleiding ondersteunt.

In mei 2019 is Yakobo gestart met een opleiding in Community Development in Dodoma. Het eerste studiejaar heeft hij, mede door de studieonderbreking t.g.v. de corona crisis, helaas niet succesvol kunnen afronden. Hij heeft zich hierdoor niet weten te plaatsen voor de vervolgstudie.

Anna heeft zich met haar middelbare schoolresultaten helaas niet gekwalificeerd voor een vervolgopleiding

2019
Vailet heeft eindexamen middelbare school gedaan maar helaas geen voldoende resultaten behaald om door te stromen naar vervolgonderwijs. Penneti heeft zijn middelbare school goed afgesloten. Hij heeft gekozen voor een beroepsopleiding in het leger. Deze opleiding wordt volledig door de Tanzaniaanse overheid gefinancierd.

2018
Sharon is uitgestroomd na een jaar middelbaar onderwijs omdat zij met haar ouders is verhuisd.

2017
Dennis heeft zijn Diploma aan het College voor Toerisme succesvol behaald. Hij heeft inmiddels een aanstelling als gids in het Serengeti Nationale Park. De stichting heeft Dennis zowel tijdens zijn middelbare school als zijn beroepsopleiding kunnen ondersteunen. Sumai is geslaagd na twee jarige studie Electro-techniek. Mkana is uitgestroomd in het derde jaar middelbaar onderwijs t.g.v. een zwangerschap.

2016
Esta heeft met steun van de stichting haar diploma Basisschool leerkracht behaald. Met ondersteuning van haar echtgenoot heeft Esta verder gestudeerd om een VWO diploma te halen om zich te kwalificeren voor een vervolgstudie. Prisca heeft de middelbare school met onvoldoende resultaat afgerond om door te kunnen stromen naar een vervolgopleiding.

2015
Isaya is na twee jaar middelbare school uitgestroomd. Hij is inmiddels een betaald voetballer in Dar es Salaam. De stichting stuurt hem af en toe wat sportkleding en voetbalschoenen.

2014
Naomi heeft haar middelbare school afgerond en heeft een cursus Engels en computervaardigheden gevolgd. Kitanye en Sakamo zijn uitgestroomd na twee jaar middelbaar onderwijs.

2013
Samuel heeft zijn diploma Docent middelbare school in Natuur- en Scheikunde behaald. Hij heeft een vaste aanstelling als docent op een school in Bagamoyo. Samson is uitgestroomd na een jaar middelbaar onderwijs. Bahati is uitgestroomd na drie jaar middelbaar onderwijs doordat zij ging verhuizen met haar ouders.