Hieronder zullen we een aantal studenten voostellen die door de stichting worden ondersteund.

Ngiteteni (1997)
In 2015 heeft Ngiteteni zich met hulp van haar moeder ingeschreven op een opleiding voor maatschappelijk werk zo’n 500 km van huis. Haar vader wilde haar na de middelbare school direct uit-huwelijken. Na het eerste semester kon haar moeder het lesgeld niet meer opbrengen. De opleiding is voor 2 van de 3 jaar gesponsord door OSHiNe (Overleg van Secretarissen van Hogescholen in Nederland). Eind 2018 gaat Ngiteteni afstuderen.

Janet (1998)
Janet is de helft van een tweeling en haar broer werd met schoolgeld gesponsord door de kerk. Omdat Janet ook naar school wilde heeft de stichting haar middelbare school voor zijn rekening genomen. Janet heeft haar eindexamen met goed resultaat afgesloten en kon in 2017 instromen op het College voor Toerisme in Dar es Salaam. The McLain Association sponsort haar 1e en 2e opleidingsjaar.

Eva (1997) en Kesia (1999)
De ouders van Eva zijn gescheiden en de vader van Kesia heeft ernstige hartklachten. In beide families is er geen geld voor onderwijs. Beide dames hebben hun eindexamens in 2016 niet gehaald. Zij gaan dit jaar hun eind-examens herkansen nadat zij het 3e en 4e jaar hebben overgedaan op een private katholieke missieschool in Morrogoro.

Deborah
is in 2018 gestart in het tweede jaar op dezelfde school als Kesia en Eva. Deborah was een school drop-out door een zwangerschap. Nu haar kindje oud genoeg is om bij haar moeder achter te laten is Deborah vastberaden haar middelbare school alsnog af te maken en door te stromen naar een beroepsopleiding.

Korduni (1998)
is in oktober 2017 gestart met zijn tweejarige voorbereiding op een herexamen aan de middelbare Katholieke jongensschool “Nanja Secondary School” in Morogorro.

Christina is een pittige dame die vond dat zij niet genoeg werd uitgedaagd met de lesstof die haar werd aangeboden op haar lokale basisschool. Christina weet nu al dat zij later naar de Universiteit wil om medicijnen te studeren. Ze heeft haar ouders gevraagd om naar een particuliere Engelstalige basisschool te mogen gaan. Omdat haar ouders het schoolgeld van 900,- euro per jaar niet kunnen betalen, hebben wij de The McLain Association for Children bereid gevonden om haar voor in 2017 en 2018 te ondersteunen.

Resson (2013)
Resson is het eerste meisje uit Nadanya dat op zo’n jonge leeftijd naar een Engelstalige basisschool gaat. Zij is gestart in januari 2018 en heeft het erg naar haar zin op school.

Studenten die het reguliere onderwijs in 2018 volgen zijn;

Vailet 4e jaar Moreto Sec. School
Yakobo(2000) 4e jaar Moreto Sec. School
Peneti 4e jaar Mboga Sec. School
Anna (2002) 3e jaar Lugoba Sec. School